Daalderop CombiFort 38/80+

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Daalderop CombiFort 38/80+ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Anoniem 11-12-2013
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 38/80+

Sinds nov 2009 een Daalderop 38/80 aangezien we een groot huis hebben (>1000 m3)en 1 ruimte ten alle tijden verwarmd diende te houden op een constante temperatuur. Dit was het beste van het beste volgens de installateur (ja, waarschijnlijk het duurste...)
Maargoed ook een WAR erop, maar helaas... dat functioneert niet echt... Heb de hoop daarvan al opgegeven.

Alvast voor de duidelijkheid, wij laten jaarlijks onderhoud uitvoeren in de maand januari door de installateur. Tevens wordt nu 4x per jaar de ketel ontlucht (schijnt "normaal" te zijn :( )

Dan vervolgens eind januari 2010 al de 1e storing, wakker worden met 10C is toch iets te koud. Bleek de ionisatiepen krom. Gelukkig garantie dus vervangen.

feb. 2010 opnieuw storingen, ketel viel continue uit dus opnieuw in de kou. Door de installateur werd vervolgens de onsteekpen en de ontsteektrafo vervangen. Bleek ook al stuk te zijn. Gaat goed voor een ketel van nog geen 4 maanden oud!
Ach.. waarschijnlijk hebben we een "maandag-ochtend-model"

Eind 2010/begin 2011.. U raadt het al.. opnieuw storing en opnieuw in de kou. Opnieuw inregelen deed wonderen (helaas inmiddels al wat ervaring opgedaan)

Eind 2011/begin 2012, ditmaal geen storing echter een flinke lekkage! 's morgens natte voeten. (onze ketel staat op de begane grond, dus je loopt er nog eens langs, gelukkig....) Muren waar het vocht ingetrokken was en een hoop ellende.
Een raar wit goedje in de stankafsluiter. Geen idee wat.
Volgens de installateur zou het ytong zijn vanaf de muren (lijkt mij stug, tot aan de hoogte van de ketel zit hout, maar toch...) Gehele afvoersysteem gereinigd en opnieuw in gebruik. Hoop doet immers leven...

Zo medio februari 2013, tja... opnieuw in de kou. Bleek dat de gehele keteldruk laag stond. Opnieuw het witte goedje in de afvoer en bij de inlaatcombinatie. Bleek volgens de installateur "magnesium" afscheiding uit de ketel te zijn, dus opnieuw maar weer schoonmaken. Was weinig aan te doen zei men....
Na ontluchten kwam er weer gang in. Had net 3 maanden ervoor nog ontlucht, maargoed, zal niet helemaal goed gedaan zijn of zoiets????

Dus, uit voorzorg, maar iedere maand even controleren of alles nog werkt gedurende de winter. Iedere keer opnieuw de afvoer reinigen, de stankafsluiter schoonmaken en ontluchten, maar we kwamen op deze manier de winter door.

Nu, december 2013 (de ketel draait net weer 5 weken voor de verwarming ongeveer) opnieuw lekkage. Mijn Inlaatcombinatie zit vol met kalk of magnesium (?), mijn afvoer opnieuw helemaal verstopt met magnesium. Zo erg dat ik de gehele afvoer opnieuw kan gaan aanleggen.
DAALDEROP BEDANKT !!!!!

Garantie is uiteraard na 2 jaar al verlopen, de installateur kan weinig betekenen en ik zit (voor een behoorlijk bedrag) met een ketel die ik niet meer vertrouw.
Durf bijna geen lang weekend weg want straks staat het huis weer blank, is de boel flink afgekoeld of verzin het maar.

Voor mij dus NOOIT meer een daalderop!!!!

Toegegeven, de douche is lekker warm, en ik kan op 2 plekken warm water tappen zonder onder een koude douche te staan, maar dat is eigenlijk het enige positieve wat ik over deze hele ketel kan vermelden.

Het is jammer dat de ketel zoveel geld heeft gekost, maar anders had ik hem ergens door een raam heen gegooid!

CNM 29-04-2013
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 38/80+

Geplaatst eind 2008. Het begon met keiharde knallen vanuit de ketel. Eerst moest ik maar even mijn leidingen volledig vrij zagen, daar zou het aan liggen. Na een half jaar(2009) komen ze er achter dat de warmtewisselaar bij plaatsing al kapot was.

Nu april 2013 storing ventilator. Op internet vind ik de tip de ketel uit te zetten omdat met een kapotte ventilator de regelunit kapot kan gaan. Gelijk de stekker eruit, maar blijkbaar te laat. Regelunit ook kapot, totaalkosten: 700

Daar komt bij dat de meeste bedrijven zulke dure onderdelen niet op vooraad hebben vanwege de zeldzaamheid van deze ketel. Wij hebben van zaterdagochtend tot en met maandag begin van de avond zonder verwarming en warm water gezeten.

De volgende ketel wordt er eentje van een merk wat vaker voor komt. Geen gedoe met te bestellen onderdelen waardoor je in het weekend gewoon in de kou staat/doucht.

Verwarmdmens 15-07-2012
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 38/80+

Wij hebben de 38/80+ al sinds 2006 en wellicht is het nu allemaal beter. Ons 'model' gaf aan twee middelmatig-gebruikende douches iets van 7 minuten warm water en dan niet meer. Allen met extra boiler(s) kwam er meer capaciteit. Verder slaat hij regelmatig uit (koud water) en maakt hij herrie (de pomp denkt men, maar dat al na een kleine 5 jaar). Ik denk dat hij ook energie vreet want boilers op temperatuur houden kost ook gas. Helaas dus onbetrouwbaar, luidruchtig (hij staat nu op een timer zodat hij 's nachts uitstaat) en ik vermoed ook duur in gebruik.

Mensen, de volgende is gewoon een doorstroomtoestel voor tapwater. Geen herrie, geen verbruik bij geen gebruik en veel betrouwbaarder. Het is maar een tip.

Caspar46 17-04-2010
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 38/80+

Sinds november 2009. Dus pas één winter gebruikt. Goede warmte voorziening. En goeede warmwatervoorziening. We hebben een groot huis (1000m3) met twee badkamers.
Geen probleem als er op twee punten tegelijk warm water wordt getapt. De ketel staat in de bijkeuken naast de eetkamer/keuken en werkt bijna geluidloos. Dit in tegenstelling tot onze vorige ketel. Een Nefit HR 32, die veel lawaai maakte en in de afgelopen 13 jaar veel storingen heeft gehad. Dus NOOIT MEER EEN NEFIT!
Wij hebben de ketel laten monteren door Feenstra. Perfect gedaan!
Bij Feenstra hadden wij al een onderhoudscontract. Omdat we de ketel via hen hebben, kregen wij de eerste drie jaar gratis op onderhoud en onderdelen. Dit is gunstiger dan de 5 jaar van Daalderop, want dan moet er bij de installateur wel een onderhoudsabonnemnt worden afgesloten à €100 per jaar.

Beste Caspar,
Wij overwegen een 38/80+ aan te schaffen. Ben je nog steeds tevreden over deze Daalderop-combiketel?

Jan47_ned 11-01-2010
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 38/80+

Wij hebben de ketel nu ruim 3 jaar en heeft van ellende onze Nefit 32 Turbo vervangen. Met deze ketel hebben wij zeer veel probelemen gehad en in 13 jaar 3 keer betaald. Voor ons nooit meer Nefit. Wij hebben een groot huis, ong 1000m3 en willen veel warmwater voor 2 badkamers. Top op heden super tevreden, douchen met 2 douches tegelijk geen probleem,beneden vloerver-warming en nu gaan we het systeem aanpassen met de 2e zone, de bovenverdieping met radiatoren stond op 1 zone vanwege de Nefit). Ketel heeft ruim voldoende capaciteit en met een weersafhankelijke thermostaat erbij moet er nog meer comfort uit te halen zijn. Nog nooit storing gehad alleen de waterdruk op peil houden.

Beste Jan,

maria456 13-08-2009
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 38/80+

We hebben deze ketel al sinds 2003 in ons bezit en we hebben alleen goede ervaringen ermee. Onze ketel heeft een apart circuit voor vloerverwarming waardoor continu warm water door de vloerverwarming gaat, onafhankelijk van de thermostaat. Dit bevalt uitstekend. De vloer is nooit steenkoud, zelfs niet in de zomer. Het gasverbruik is relatief gezien laag. De warmwatervoorziening is prima, nooit koud water.

ErnstHermens 21-10-2008
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 38/80+

Heb mijn Daalderop nu sinds Maart dit jaar en ben erg tevreden over het comfort en het verbruik tot nog toe. Inderdaad heel veel water in korte tijd en ook de verwarming werkt erg goed met deze fijn modulerende ketel.
Ook de moderne display met goed instellingen werkt prima!
De ingebouwde boiler kun je door een druk op de knop op standby zetten. Mijn installateur plaatst bij voorkeur deze ketel (en heeft er al veel geplaatst) dus dat zegt ook wat.

Beste Ernst,

DAALDEROP PROBLEEM 13-12-2007
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 38/80+

Ketel nu 3 maanden geeft een raar fluitend geluid op de gekste tijden. warmwater kraan open en het is weg. Daalderop gebeld en deze verwijst naar dealer. Geeft aan dat het de inlaatcombinatie is heb inmiddels gratis een nieuwe gekregen en ga hem zaterdag 15/12/07 plaatsen.
Bericht later het resultaat.

Rogier Pointl 06-01-2012

En? Probleem verholpen?

bok 21-11-2007
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 38/80+

Ik heb het even aangekeken, maar nu de ketel een jaartje draait durf ik er wel wat over te zeggen. Met mijn vorige ketel had ik al direct problemen dus ik dacht: niks over me afroepen - eerst zien dan geloven.
De ketel bevalt uitstekende ook al omdat hij gecombineerd is met een zonneboiler (monosolar). Ontzettend veel warmwater in vergelijking met mijn vorige ketel (een Nefit) wat ik merk bij het douchen.
Zoals gezegd nog geen storing gehad.

Kan dit iedereen aanraden - de zonneboiler zorgt ook nog eens voor veel geld terug van het energiebedrijf!

Beste bok,